Partnerzy projektu

Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu - logo 

Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu jest jedną z najlepszych specjalistycznych uczelni wyższych w Polsce, która zapewnia dostęp do kształcenia i prowadzi badania w zakresie dyscyplin związanych z naukami przyrodniczymi i technologią, takich jak: rolnictwo, biologia, weterynaria, inżynieria środowiska i nauki o żywności. Jako jedyna taka uczelnia w południowo-zachodniej Polsce, WUELS stała się ważnym elementem regionalnego świata akademickiego i naukowego.

UPWr to społeczność złożona z 16000 pracowników (w tym 748 nauczycieli akademickich) i 10 000 studentów, którzy mają do dyspozycji 5 wydziałów: Wydział Biologii i Nauk o Zwierzętach, Wydział Przyrodniczo-Technologiczny, Wydział Nauk o Żywności, Wydział Medycyny Weterynaryjnej, Wydział Inżynierii Środowiska i Geodezji. Młoda kadra naukowa Uniwersytetu to 200 doktorantów i 380 pracowników naukowych poniżej 35 roku życia.

UPWr to także lider innowacji. Zajmuje drugie miejsce wśród polskich szkół wyższych pod względem liczby uzyskanych patentów (79 patentów uzyskanych w 2015 r., 310 w ciągu ostatnich 5 lat). Trzy wydziały uczelni, w tym Wydział Biologii i Nauk o Zwierzętach wchodzą w skład Wrocławskiego Centrum Biotechnologii, które posiada status Krajowego Naukowego Ośrodka Wiodącego (KNOW) w dziedzinie nauk rolniczych. Tytuł KNOW został przyznany w dziedzinie nauk rolniczych, stanowiąc jeden z dziesięciu takich elitarnych ośrodków w Polsce. UPWr uplasował się na 29 miejscu, wśród 315 polskich uczelni, w rankingu 2016, który jest uznawany za najważniejsze i najbardziej prestiżowe zestawienie instytucji akademickich w Polsce. Ranking oceniał każdą instytucję według następujących kryteriów: innowacyjność, potencjał naukowy, prestiż, efektywność naukowa, warunki studiowania i umiędzynarodowienie. Od kilku lat UPWr jest liderem innowacyjności wśród uczelni środowiskowych i przyrodniczych.

Raport z 2016 r. „Ogólnopolski system monitorowania sytuacji ekonomicznej Absolwentów Uczelni Wyższych", przygotowany na zlecenie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, analizował sytuację absolwentów uczelni na rynku pracy po uzyskaniu dyplomu ukończenia studiów. Wykazał on, że absolwenci UPWr znaleźli zatrudnienie średnio w ciągu trzech miesięcy od ukończenia studiów. UPWr jest członkiem międzynarodowych stowarzyszeń szkół wyższych i instytucji badawczych (EUA, ICA, IROICA, CEEPUS, Regional Network of Life Science Universities for Central and South Eastern Europe, EUBREN, EUBIA, Partner of Climate - KIC, EIT).

UPWr aktywnie uczestniczy również w projekcie europejskim, w tym Tempus, Leonardo da Vinci i Erasmus+. Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu może zorganizować warsztaty i seminaria związane z zadaniami dotyczącymi projektu, w szczególności prawodawstwa i dyrektyw UE dotyczących sektora rolno-spożywczego i ich implementacji w programach nauczania dla studentów studiów licencjackich i podyplomowych. Uczelnia ma również doświadczenie w przygotowywaniu metodologii i procedur ewaluacji projektów TEMPUS. Jest dobrze przygotowana do prowadzenia programów szkół letnich, może opracować kursy szkoleniowe i wykorzystać swoje doświadczenie w zapewnieniu jakości i monitorowaniu rozwoju programu.


Lusófona University logo

COFAC jest organizacją non-profit, odpowiedzialną za zarządzanie Uniwersytetem Lusófona, uznanym przez Ministerstwo Nauki, Technologii i Szkolnictwa Wyższego w 1998 r. Jest to największy prywatny uniwersytet w Portugalii, integrujący 10 uczelni w Portugalii, Brazylii, Republice Zielonego Przylądka, Mozambiku i Gwinei Bissau.

Posiada ponad 10.000 studentów i 1500 nauczycieli, a jego struktura opiera się na 9 szkołach, które stanowią główną jednostkę instytucjonalną i oferują 44 stopnie licencjackie, 45 stopni magisterskich, 11 programów doktoranckich i 42 kursy podyplomowe. Ponadto uniwersytet oferuje dużą liczbę kursów zawodowych i ciągłego szkolenia, zgodnie z paradygmatem rozwoju opartym na uczeniu się przez całe życie.


Paderborn University Departament Wirtschaftspädagogik - logo

Katedra Wirtschaftspädagogik II jest osadzona na wydziale 5: Biznes i edukacja zasobów ludzkich Uniwersytetu w Paderborn, który jest jednym z sześciu wydziałów: Administracji Biznesu, Ekonomii i Informatyki Gospodarczej. Kształci on studentów w pierwszej fazie (faza uniwersytecka) kształcenia nauczycieli w zakresie edukacji młodzieży, edukacji zawodowej w Niemczech.

Zajmujemy się edukacją młodzieży, kształceniem zawodowym i kształceniem nauczycieli zawodu (VET-teacher training) z silnym naciskiem na edukację młodzieży. W naszej pracy łączymy nasze działania dydaktyczne z badaniami i działaniami projektowymi, aby podtrzymać nasze działania i dążenia. Nasz wydział jest odpowiedzialny za edukację młodzieży i biznesu na Wydziale Administracji Biznesu i Ekonomii. Nasze pola badawcze to edukacja młodzieży, STEM i szkolenie nauczycieli. Główne tematy badawcze to:

    • edukacja młodzieży, edukacja ogólna i integracja społeczna,
    • STEM i różnorodność,
    • cyfryzacja, eLearning i mLearning
    • projektowanie programów nauczania i projektowanie materiałów dydaktycznych oraz
    • edukacja ekologiczna i zrównoważony rozwój
    • badania ewaluacyjne.

Zaprojektowaliśmy już i oceniliśmy wiele programów edukacyjnych, Blended Learning, eLearning i podejścia sieciowe, stworzyliśmy je oraz zorganizowaliśmy i zapewniliśmy seminaria dla grup młodzieżowych, dostawców edukacji młodzieżowej oraz dla trenerów, nauczycieli i opiekunów.


ARID logo

Stowarzyszenie Rozwoju Inicjatyw Regionalnych (ARID) jest prywatną organizacją pozarządową zorientowaną na promocję i rozwój idei uczenia się przez całe życie. Zakres działań Stowarzyszenia obejmuje różnorodną tematykę. Stowarzyszenie specjalizuje się w szkoleniach zawodowych (VET), ale także, zgodnie z ideą uczenia się przez całe życie, prowadzi szkolenia dla dorosłych oraz edukację szkolną. W dynamicznie zmieniającym się współczesnym świecie konieczne jest stałe podnoszenie kwalifikacji, rozwijanie umiejętności i poszerzanie wiedzy. Ważne jest również podejmowanie obecnie wyzwań związanych z problemami, które pojawiają się na co dzień w życiu wszystkich grup docelowych ARID. Działania prowadzone przez Stowarzyszenie wychodzą naprzeciw tym potrzebom, organizując wiele różnych szkoleń, wykładów i kursów.

Pracownicy i trenerzy pracujący w Stowarzyszeniu to wysoko wykwalifikowana kadra zarówno pod względem wykształcenia, jak i umiejętności zawodowych. Ponadto Stowarzyszenie współpracuje z wieloma profesjonalistami (np. pszczelarzami, nauczycielami, rolnikami, doradcami rolniczymi, pracownikami socjalnymi, pracownikami więziennictwa, opiekunami osób niepełnosprawnych itp.) oraz instytucjami publicznymi i prywatnymi z różnych branż (np. uczelnie wyższe, instytuty badawcze, inspektorat więziennictwa, ośrodki doradztwa rolniczego, szkoły dla dzieci niepełnosprawnych itp. Od kilku lat ARID aktywnie uczestniczy w różnych programach międzynarodowych, poprzez dobrze rozwiniętą sieć partnerów zagranicznych, opartą na bogatych doświadczeniach z przeszłości. Stowarzyszenie współpracuje z ponad 50 różnymi organizacjami międzynarodowymi z Europy, a także z USA i Ameryki Południowej. Stowarzyszenie uczestniczyło w kilku międzynarodowych projektach wielostronnych. Projekty te były realizowane w ramach programu Life Long Learning jak Grundtvig Multilateral Project oraz Leonardo da Vinci Transfer of Innovation. Obecnie, od 2014 roku, Stowarzyszenie pracuje w programie Erasmus+. Stowarzyszenie jest zaangażowane w 40 projektów w ramach Partnerstw Strategicznych Erasmus Plus.


Stand Out Edu logo

STANDO LTD (STANDOutEdu) jest organizacją badawczą i edukacyjną z siedzibą na Cyprze, poświęconą postępowi badań i innowacji. Jest znanym certyfikowanym centrum VET w kraju. Siła naszego przedsiębiorstwa leży przede wszystkim w naszym wysoko wykwalifikowanym zespole i jego rozbudowanej sieci międzynarodowych partnerów.

STANDO LTD ma 10 pracowników w pełnym wymiarze godzin, 10 w niepełnym wymiarze godzin (pracownicy młodzieżowi i trenerzy) i ponad 20 wolontariuszy. Nasza dynamiczna i doświadczona kadra akademicka, naukowcy, praktycy i pracownicy młodzieżowi są zaangażowani w realizację dużych projektów współfinansowanych i współpracy z organizacjami z Cypru i całego świata. Aktywnie uczestniczymy w planowaniu i realizacji projektów krajowych i międzynarodowych, dążąc do dostarczania innowacyjnych rozwiązań, które ułatwiają rozwój ludzi i spójność społeczeństw. Od 2016 roku prowadzimy cykl szkoleń w ramach programu Erasmus+ KA1 i KA2, a także kursy, seminaria i usługi doradcze dla różnych grup docelowych (dzieci, studentów, młodzieży, nauczycieli, decydentów, rodziców i dorosłych), osób uczących się i pracowników. Nasze cele:

  • Promowanie uczenia się nowej generacji na poziomie europejskim i międzynarodowym.
  • Prowadzenie badań na wysokim poziomie w różnych dziedzinach edukacji i rozwijanie nowych akademickich podstaw i wizji
  • Wspieranie wzajemnych powiązań i współpracy między społeczeństwami w całej Europie i na świecie
  • Wzmocnienie roli społeczeństwa obywatelskiego, związków zawodowych i procesów demokratycznych w celu ustanowienia równości i sprawiedliwości społecznej dla wszystkich
  • ochrona praw dzieci i młodzieży oraz zapewnienie przestrzegania i wspierania praw dziewcząt, chłopców i młodzieży, tak aby mogli oni w pełni wykorzystać swój potencjał i rozwijać się w zdrowym środowisku
  • Wspieranie integracji społecznej grup mniejszościowych poprzez nieformalne metody edukacji (np. imigrantów i uchodźców wojennych).
  • Wspieranie przedsiębiorczości i kompetencji innowacyjnych, szczególnie u kobiet (matek, kobiet należących do grup mniejszościowych, NEETs)
  • Promowanie rozwoju osobistego i zawodowego różnych grup docelowych (studentów, młodzieży, profesjonalistów, dorosłych)
  • Wspieranie zrównoważonego rozwoju w ramach Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDGs)

Nasze przedsiębiorstwo promuje działania edukacyjne, rozwój umiejętności zawodowych i społecznych młodzieży i dorosłych, aby mogli oni skutecznie dostosować się i zintegrować w dynamicznym społeczeństwie. Jesteśmy również zaangażowani w integrację społeczną i dajemy równe szanse na naukę umiejętności zawodowych grupom osób znajdujących się w najbardziej niekorzystnej sytuacji, osobom o specjalnych potrzebach edukacyjnych, z problemami społecznymi, a także tym, które są w wysokim stopniu zagrożone wykluczeniem społecznym.

Pragniemy przyczyniać się do rozwoju gospodarczego i obywatelskiego jednostek, poprzez kształcenie ustawiczne oraz szkolenia służące rozwojowi osobistemu i zawodowemu, zgodnie z aktualnymi wymogami rynku pracy. Pragniemy wzmocnić pozycję ludzi, przedsiębiorczość, kreatywność, integrację społeczną i akceptację różnorodności kulturowej poprzez działania na rzecz rozwoju przedsiębiorczości. Zachęcamy ludzi do rozwijania swoich pomysłów i inicjatyw w konkretne projekty i staramy się rozwijać ich kreatywność i umiejętności przedsiębiorcze. Przyjmujemy i wdrażamy różne innowacyjne inicjatywy w zakresie edukacji formalnej i nieformalnej, zapewniając informacje, doradztwo i szkolenia zarówno dla młodych ludzi, jak i profesjonalistów.


Innovation Hive logo

The Innovation Hive jest prywatną organizacją non-profit, zlokalizowaną w Larissie, w Grecji. Jej główną misją jest wprowadzanie otwartych innowacji w różnych obszarach zastosowań, w oparciu o szerokie partnerstwo zainteresowanych stron. Poprzez stworzenie symbiotycznego sojuszu pomiędzy społeczeństwem, środowiskiem akademickim i przemysłem, celem Innovation Hive jest znalezienie rozwiązań dla nowych wyzwań w zakresie innowacji, osiągnięcie wzrostu, zrównoważonego rozwoju i maksymalizacji wpływu na społeczeństwo. Aby osiągnąć ten cel, strategia organizacji polega na prowadzeniu badań i edukacji oraz promowaniu innowacji poprzez zaangażowanie społeczeństwa, środowiska akademickiego, przemysłu i sektora publicznego przy użyciu metodologii współtworzenia i podejścia quadruple helix.

Organizacja działa w obszarze innowacji biznesowych i społecznych, a jej działania mają na celu zwiększenie spójności ekonomicznej i społecznej społeczeństw europejskich poprzez rozwój i wdrażanie metodologii i narzędzi technologicznych opartych na innowacjach. Innovation Hive specjalizuje się w badaniach i dostarczaniu strategicznych, politycznych i edukacyjnych rozwiązań w następujących dziedzinach:

  • Biznes i innowacje społeczne
  • Przedsiębiorczość i start-upy
  • Środowisko i zrównoważony rozwój
  • Edukacja i szkolenia
  • Integracja społeczna
  • Młodzież
  • Przemysł kreatywny i sztuka
  • Transformacja cyfrowa i technologia

Inercia Digital - logo

Założona w 2010 roku, Inercia Digital S.L. jest innowacyjną andaluzyjską organizacją specjalizującą się w szkoleniach i innowacjach w zakresie umiejętności cyfrowych na poziomie międzynarodowym. Jesteśmy ośrodkiem VET (Szkolenie Zawodowe dla Zatrudnienia) oficjalnie akredytowanym przez nasz rząd regionalny, a naszym głównym obszarem specjalizacji jest rozwijanie umiejętności cyfrowych i przedsiębiorczych, które udostępniamy za pośrednictwem naszego Wirtualnego Kampusu, zatwierdzonego przez Rząd Regionalny Andaluzji jako Wirtualne Centrum Szkoleniowe dla Zatrudnienia (# 66044).

Inercia Digital ma duże doświadczenie w uczestniczeniu w innowacyjnych europejskich projektach edukacyjnych. Była członkiem „Koalicji na rzecz umiejętności cyfrowych i miejsc pracy" Komisji Europejskiej w 2017 roku. Jesteśmy również dumnymi odbiorcami Certyfikatu Zgodności AENOR EA0043 jako Młode Innowacyjne Przedsiębiorstwo w 2015 roku. Naszą misją jest napędzanie szkoleń i innowacji w zakresie umiejętności cyfrowych w całej Europie, zarówno dla instytucji edukacyjnych, jak i profesjonalistów, dla rynku pracy i ogólnie dla wszystkich obywateli europejskich. Naszą wizją jest stanie się wiodącą organizacją społeczną na poziomie międzynarodowym poprzez stale ulepszane szkolenia i innowacje w zakresie kompetencji cyfrowych i przedsiębiorczości, aby wnieść wkład w ekonomiczne, społeczne i kulturowe wyzwania cyfrowe. Naszym ostatecznym celem jest zwiększenie cyfryzacji poprzez poprawę umiejętności cyfrowych i przedsiębiorczych w edukacji. Nasze wartości:

  • Jesteśmy zaangażowani w kulturę cyfrową i ciągłą ewolucję / dostosowanie do zmian i postępu technologicznego.
  • Jesteśmy zaangażowani w doskonałość i zapewnienie najwyższych standardów jakości usług.
  • Jesteśmy zmotywowani do innowacji, nauki, dzielenia się i współpracy w erze cyfrowej.
  • Wspieramy strategię Europa 2020, która promuje gospodarkę opartą na wiedzy, badaniach i innowacjach, kształcenie i szkolenie na wysokim poziomie, zdolności adaptacyjne i kreatywność, integracyjne rynki pracy i aktywne zaangażowanie młodych ludzi w społeczeństwo.
  • Szanujemy osobę ludzką/indywidualne potrzeby i jesteśmy zaangażowani w równoważenie życia zawodowego, osobistego i rodzinnego.
  • Jesteśmy zaangażowani w rozwój człowieka, tworzenie miejsc pracy i postęp społeczny poprzez inwestowanie w ludzi zgodnie z Milenijnymi Celami Rozwoju (MDG).

Co oferujemy? Oferujemy szkolenia i innowacje w zakresie umiejętności cyfrowych i przedsiębiorczych na poziomie międzynarodowym, ale jesteśmy również zaangażowani we wspieranie innowacyjnych postępów w edukacji poprzez aktywny udział w europejskich projektach i inicjatywach edukacyjnych. Z Parku Technologicznego i Naukowego w Huelva, oraz Szkoły El Rompido oferujemy Państwu nasze centra szkoleniowe. Specjalizujemy się w: SZKOLENIACH. Szkolenie online i osobiście w zakresie umiejętności cyfrowych w celu promowania edukacji, zatrudnienia i uczynienia obywateli aktywnymi uczestnikami dzisiejszego społeczeństwa cyfrowego.

Nasze główne ścieżki szkoleniowe to: Szkolenie Zawodowe dla Zatrudnienia (FPE): Andaluzyjski Urząd Zatrudnienia przyznał Inercia Digital tytuł "Entidad Colaboradora de Formación para el empleo" (Podmiot Współpracujący w Szkoleniu dla Zatrudnienia) w dziedzinie e-nauczania jako wirtualny ośrodek szkoleniowy poświęcony zwiększeniu możliwości zatrudnienia osób. Certyfikacja ta umożliwia Inercia Digital prowadzenie dwóch specjalności szkoleniowych, pozwalających na uzyskanie certyfikatu kwalifikacji zawodowych w Rejestrze Ośrodków i Podmiotów Współpracujących w zakresie Szkolenia Zawodowego dla Zatrudnienia (Registro de Centros y Entidades Colaboradoras en materia de Formación Profesional para el Empleo)


Enlace a la web de Pnevma

PNEVMA LLC jest organizacją badawczą i edukacyjną zlokalizowaną w Sofii, w Bułgarii, działającą w obszarze szkoleń i edukacji oraz specjalizującą się w dziedzinie badań i rozwoju. Nasze przedsiębiorstwo składa się z wysokiej jakości zespołu doświadczonych pracowników akademickich, badaczy, praktyków i wolontariuszy o różnym wykształceniu i doświadczeniu zawodowym zaangażowanych we wspieranie innowacji społecznych, które mogą przynieść pozytywne zmiany na poziomie lokalnym, krajowym, regionalnym i globalnym. Pracuje aktywnie, aby odpowiedzieć na wyzwania rynku pracy, społeczne, ekonomiczne i kulturowe, i współpracuje z rządami, lokalnymi agencjami administracyjnymi, organizacjami pozarządowymi, podmiotami komercyjnymi i instytucjami edukacyjnymi, aby to osiągnąć.

Posiada wiedzę w zakresie kształcenia i szkolenia młodzieży, dorosłych i zawodowego, rynku pracy, zrównoważonego rozwoju, edukacji, szkoleń i e-learningu, przedsiębiorczości, zarządzania projektami. Naszym celem jest nadanie nowego wymiaru edukacji poprzez innowacyjne praktyki nauczania i programy rozwoju zawodowego oraz zaspokojenie potrzeb złożonego i zmieniającego się świata na wiedzę, nowe pomysły, technologie i informacje poprzez wiodące badania.
Nasze cele:

  • Prowadzenie najnowocześniejszych badań, aby prowadzić w różnych dziedzinach edukacji i rozwijać nowe dziedziny akademickie.
  • Promowanie ram dla nauki nowej generacji na poziomie krajowym i międzynarodowym w Europie.
  • Zachęcanie do wzajemnych połączeń i współpracy między społeczeństwami w Europie i na świecie.
  • Umożliwienie wzmocnienia roli społeczeństwa obywatelskiego, związków zawodowych i procesów demokratycznych w celu ustanowienia równości i sprawiedliwości społecznej dla wszystkich.
  • Umożliwienie wzmocnienia pozycji, świadomości i pełnego zaangażowania młodych ludzi w naszym społeczeństwie.
  • Promowanie zaangażowania różnych grup docelowych (studentów, młodzieży, profesjonalistów, dorosłych) w procesy decyzyjne.
  • Umożliwienie studentom, młodzieży, profesjonalistom i dorosłym osiągnięcia pełnego potencjału w ich rozwoju osobistym, zawodowym i społecznym.
  • Wspieranie aktywnego uczestnictwa w działaniach związanych z ochroną środowiska i zrównoważonym rozwojem w ramach 17 SDGs.